پوشش گیاهی
نوشته شده توسط : گیسو

پوشش گیاهی، یک مجموعه ای از گونه های گیاهی و پوششی است که برای زمین فراهم می کنند. نوع پوشش گیاهی، با گونه های غالب مشخص، یا جنبه عمومی مجموعه مانند محدوده ارتفاع یا همبستگی زیستی تعریف می شوند. 

جنبه های مختلفی برای طبقه بندی پوشش گیاهی وجود دارد. بیشترین کار برای این طبقه بندی در اروپا و آمریکای شمالی انجام گرفته است و البته تفاوت های اساسی دارند. در آمریکای شمالی، گونه های پوشش بر مبنای ترکیبی از معیارهای الگوهای آب و هوایی، عادات گیاه، فنولوژی و گونه های غالب هستند. 

در اروپا، طبقه بندی اغلب بصورت کامل بر ترکیب گونه به تنهایی بدون اشاره ای صریح به آب و هوا و فنولوژی انجام می شود.

مانند هر گونه زیستی، پوشش های گیاهی نیز به لحاظ زمانی و مکانی پویا هستند. آن ها در همه مقیاس های ممکن تغییر می کنند. پویا بودن در گیاهان اغلب به عنوان تغییرات در ترکیب و یا ساختار گیاهی می شود.

پوشش های گیاهی فراوانی در جهان وجود دارند این پوشش ها برای حفظ محیط زیست بسیار مهم هستند. آن ها نقش بسیار حیاتی در اکوسیستم طبیعی ایفا می کنند. گیاهان به تنظیم جریان چرخه ای بیولوژیک شیمیایی علی الخصوص آب، کربن و نیتروزن و ایجاد تعادل در انرژی جهان کمک می کنند. همچنین این پوشش ها نقش بسیار مهمی برای حیوانات ایفا می کنند چرا که منبع غذایی جانوران گیاه خوار هستند. در اقتصاد جهانی نیز، پوشش های گیاهی نقش مهمی دارند چرا که در سطح جهانی برای تولید سوخت های فسیلی به عنوان منبع انرژی، چوب، مواد غذایی و دیگر مواد مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از این گیاهان نیز خواص دارویی دارند و در علم پزشکی از آن ها استفاده می شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: